Hráškové placičky s ořechovým dipem


🕑 cca 45 minut
🍽 cca 16 placiček

Ingredience:

500 g mraženého hrášku
2 vajíčka
40-50 g hladké mouky
1 lžíce strouhanky
špetka sušené majoránky
pažitka podle chuti (použila jsem cca 1 lžičku sušené krájené pažitky)
1 malý stroužek česneku
sůl podle chuti (použila jsem 1 větší špetku)
olej na smažení
 
Na dip:
 
1 hrst vlašských ořechů
150 g bílého neslazeného jogurtu
špetka soli
pažitka podle chuti (použila jsem cca 1 lžičku sušené krájené pažitky)
bazalka podle chuti  (použila jsem necelou 1 lžičku sušené bazalky)

Postup:

1. Dáme vařit vodu v rychlovarné konvici.
2. Hrášek dáme do hrnce, a potom ho zalijeme horkou vodou z konvice. Necháme ho namočený přibližně 10 minut, aby hezky změkl.
3. Scedíme vodu a hrášek rozmačkáme (šťouchátkem nebo lžící) nebo rozmixujeme. Podle toho, jak moc chceme mít placičky jemné. Já sem tam kuličku hrášku nechávám. Nesmí jich být ale moc, aby směs držela hezky pohromadě.
4. Když hrášek trochu vychladne, přidáme k němu vajíčka, mouku, strouhanku, prolisovaný stroužek česneku, sůl, majoránku a pažitku. Vše promícháme. 
5. Na pánvi rozpálíme olej. Lžící nabíráme hráškovou směs a tvoříme na pánvi placičky. 
6. Placičky smažíme z obou stran, dokud nezačnou zlátnout. 
7. Mezitím si připravíme dip. 
8. Vlašské ořechy si nasekáme/nakrájíme na kousky. 
9. Do misky dáme bílý jogurt, do kterého přidáme sůl, pažitku, bazalku, a nakonec i nasekané ořechy. Vše promícháme.
10. Hotové placičky podáváme s ořechovým dipem. 





















Komentáře